Publicaciones

INGLÉS 4o

LOS POSESIVOS

Actividad en cuaderno para practicar lo trabajado en clase.

Completa las siguientes oraciones con las palabras del recuadro:


1.            This is ____ dog. ____ name is Spot.

2.            I have a new book. The book is ____.

3.            She lost ____ pencil. Can you help her find it?

4.            We love ____ teacher, is the best!

5.            They ride ____ bikes to the park. The bikes are ____.

6.            Look at that red ball. Is it _____?

7.            The cat is washing ____ face.

8.            My sister has a doll. The doll is ____.

9.            You need to clean ____ room.

10.          This jacket belongs to me. It is ____.








Agreement and disagreement

ACTIVITY

Transcribe a tu cuaderno la siguiente información. Luego clasifica las expresiones según correspondan a AGREEMENT or DISAGREEMENT llenando los espacios en blanco.


La siguiente actividad es para entregar en hojas el próximo 21 de octubre, grapadas correctamente y con excelente caligrafía. Los dibujos y textos deben ser hechos por el estudiante, no impresiones.

Expressions about opinion and courtesy

ACTIVITY

Lee los siguientes textos y tradúcelos. Observa las expresiones que están resaltadas, con ellas vas a elaborar viñetas ilustrando situaciones en las que sea necesario usarlas, pueden ser situaciones diferentes a la que relata el texto.

Por ejemplo, para hacer una viñeta con la expresión EXCUSE ME puedes dibujar la sala de ajedrez y un estudiante cargando varios asientos que mientras va pasando le dice los que están en su camino: - EXCUSE ME, I MUST PASS y ellos responden: - IT’S OKAY, PASS. Sigue las mismas indicaciones para las otras expresiones.

 

Texto 1 (ESTE YA LO HICIMOS EN CLASE)

Hello! My name is Lucy. Nice to meet you! I have a new toy car. It's blue and really fast. My friend Jack says his toy car is faster, but I think mine is the best. He says: -“Excuse me, but mine has bigger wheels!”.

We both like to play with our cars.

 

Texto 2

Mark and I are drawing pictures. I accidentally spilled some water on his drawing. "I'm so sorry!" I said. He smiled and said, "That's okay. We can start a new one together." I believe it’s important to be careful with our friends' things. He is a great friend.

 

Texto 3

It's snack time! Mom offered me an apple, but I'd prefer a banana, please. Apples are good, but I like bananas more. "Thank you very much for the offer, Mom!" she said. In my opinion, bananas are the best fruit for a quick snack.

 

Texto 4

We are playing a game. Sam tripped and fell. I asked, "Are you okay?" He said, "Yes, thank you for asking." We decided to stop and rest for a minute. To me, it's more important that everyone is safe and happy than to win the game.

 

LA SIGUIENTE ACTIVIDAD LA  PRESENTAN EN EL CUADERNO SI YA LA HICIERON AHÍ, DE LO CONTRARIO PODRÁN PRESENTARLA EN HOJAS. 

SERÁ REVISADA LA PROXIMA CLASE:

What do they look like?

ACTIVITY

 Dibuja aquello que expresan los enunciados:

 

 

he looks worried

  

 

Angela looks scared. There is a cockroach on the wall.

 

 

Luis's dad looks disappointed. It is a rainy day.

 

 

She looks optimistic about the future

 


-----------------------------------------

La frase "what does she look like?" en inglés significa "¿cómo es físicamente?" o "¿qué aspecto tiene ella?” y se usa para describir la apariencia física de una persona.

Imagina que tienes un amigo nuevo y quieres que sus compañeros sepan cómo es. Les preguntarías:

"¿Cómo es él físicamente?": o "¿A qué se parece?".

Ejemplos

Pregunta: What does she look like?

Respuesta: She is tall. She has long hair and blue eyes. (Ella es alta. Ella tiene el pelo largo y ojos azules).

…………………….

 ACTIVIDAD 1. Observa la siguiente imagen y escribe, en inglés, una descripción de cada personaje:

 


ACTIVIDAD 2. Lee las siguientes descripciones y dibuja los personajes:

1. Lucy

Lucy is a tall girl. She has long brown hair and big green eyes. She wears a pink dress and black shoes. She is smiling.

2. Max

Max is a short boy with curly black hair. He wears glasses. He has a red T-shirt, blue jeans, and sneakers. He is holding a soccer ball.

3. Grandma Rose

Grandma Rose is an old woman. She has white hair and small round glasses. She wears a purple sweater and a long blue skirt. She is very kind.

4. Captain FireCaptain Fire is a superhero. He has short orange hair and wears a red and yellow suit. He has a big cape and black boots. He can fly!

5. Luna

Luna is a small, white cat with big blue eyes. She wears a pink collar with a bell. She has a long fluffy tail. She loves to sleep.

6. Robo-X

Robo-X is a robot. He is silver and blue. He has square eyes, long arms, and wheels for feet. He can talk and dance!

7. The Witch of the Forest

She is a magical witch. She has green skin, a long nose, and black hair. She wears a big purple hat and carries a wooden broom.

8. Tom the Farmer

Tom is a happy farmer. He wears a big brown hat, a green shirt, and blue overalls. He has a beard and carries a basket of apples.

9. Nina

Nina is a tiny fairy. She has short pink hair and shiny wings. She wears a yellow dress and has a magic wand. She loves flowers.

10. Rocky

Rocky is a big, brown dog. He has short ears and a black nose. He wears a blue scarf. He is friendly and loves to run.


ASPECTOS QUE SE INCLUYEN COMÚNMENTE AL DESCRIBIR PERSONAS:




Lectura para trabajar en clase:

VACATIONS and HOLIDAYS

Hello! My name is Juan. I live in Colombia. On vacation, I visit my grandparents. They live in the mountains. 

I like to play with my cousins. We run, play football, and eat delicious food. Sometimes, we go to the river. The water is cold, but we have fun!

Vacations are happy days. I love my family and my country.








TAREA


Consultar acerca de las daily routines, y elaborar una historieta que represente las del estudiante, con los textos en inglés.

Nota: daily routines son las rutinas diarias, es decir acciones o actividades que se realizan cotidianamente y de manera repetida, desde que nos levantamos en la mañana hasta ir a dormir en la noche. 

----------------------- 

Reglas para formar el gerundio (-ing):

 

·  Verbos regulares: Se añade -ing al verbo:

work -> working, play -> playing.

·  Verbos terminados en -e: Se elimina la -e y se añade -ing:

write -> writing.

·  Verbos terminados en -ie: Se cambia -ie por -y y se añade -ing:

die -> dying.

·  Verbos de una sílaba terminados en consonante-vocal-consonante: Se duplica la última consonante y se añade -ing:

run -> running.




Clase sobre PRESENT CONTINUOUS




Clase con 4-1, imagen complementaria:



EMOTIONS AND FEELINGS









profesiones y oficios 
Actividad realizada en clase con los materiales solicitados: 











(clic sobre la imagen para ampliar)








important TIPS:





















THE TIME

 Para preguntar la hora usamos la expresión What time is it? o What's the time?

También podemos usar la expresión Could you tell me the time, please?  si queremos hacerlo de manera más formal.

 Hay dos formas de decir la hora:


1 - ES LA FORMA MÁS EXTENDIDA:

Para decir la hora en punto : It's + la hora + o'clock.

Ejemplo:  It's six o'clock.

 

Y media : It's + half past + la hora.

Ejemplo: It's half past four.

 

Y cuarto : It's + quarter past + la hora.

Ejemplo: It's quarter past nine

 

Menos cuarto: It's + quarter to + la hora.

Ejemplo: It's quarter to eleven.

 

Otras horas: Debemos tener en cuenta si la hora pasa o no de las y media.

A - Si es antes de y media utilizamos PAST y contamos cuanto ha pasado desde la hora en punto.

 

Ejemplo: It's twenty past one: 1:20

 

B - Si pasa de las y media utilizamos TO y contamos cuanto falta para la siguiente hora.

 

Ejemplo: It's twenty to one: 12:40

 

2 - PARA LA SEGUNDA FORMA SOLO NECESITAMOS SABER LOS NÚMEROS. DIRÍAMOS LA PRIMERA PARTE, QUE SERÍA LA HORA, Y A CONTINUACIÓN LOS MINUTOS.

 

Ejemplos:

6:30 - It's six thirty.

12:55 - It's twelve fifty-five.

21:10 - It's twenty-one ten.











HomeworkMake a puppet. Use paper or cardboard, and a lot of creativity. It looks like this:

purple ears, pink nose, it likes pasta, pizza, cherry pies and popcorn. It wears a fancy dress. His friends are a penguin, a panda and a kangaroo.

Show your homework in: ___________





No hay comentarios:

Publicar un comentario