Publicaciones

INGLÉS 5o

vocabulary: observa la siguiente imagen, escribe todo el vocabulario con su respectiva traducción y dibujo. Para entregar en hoja de block la próxima clase.



What do they look like?

ACTIVITY in CLASS

En tu cuaderno. Construye cuatro oraciones en inglés usando las palabras resaltadas en los siguientes enunciados. Elabora un dibujo para cada una:

He looks worried.

Angela looks scared. There is a cockroach on the wall.

Luis's dad looks disappointed. It is a rainy day.

She looks optimistic about the future.


Agreement and disagreement

ACTIVITY

Transcribe a tu cuaderno la siguiente información. Luego clasifica las expresiones según correspondan a AGREEMENT or DISAGREEMENT llenando los espacios en blanco.



La frase "what does she look like?" en inglés significa "¿cómo es físicamente?" o "¿qué aspecto tiene ella?” y se usa para describir la apariencia física de una persona.

 

Imagina que tienes un amigo nuevo y quieres que sus compañeros sepan cómo es. Les preguntarías:

"¿Cómo es él físicamente?": o "¿A qué se parece?".

 

Ejemplos

Pregunta: What does she look like?

Respuesta: She is tall. She has long hair and blue eyes. (Ella es alta. Ella tiene el pelo largo y ojos azules).

…………………….

 

ACTIVIDAD 1. Observa la siguiente imagen y escribe, en inglés, una descripción de cada personaje:

 


ACTIVIDAD 2. Lee las siguientes descripciones y dibuja los personajes:

1. Lucy

Lucy is a tall girl. She has long brown hair and big green eyes. She wears a pink dress and black shoes. She is smiling.

2. Max

Max is a short boy with curly black hair. He wears glasses. He has a red T-shirt, blue jeans, and sneakers. He is holding a soccer ball.

3. Grandma Rose

Grandma Rose is an old woman. She has white hair and small round glasses. She wears a purple sweater and a long blue skirt. She is very kind.

4. Captain FireCaptain Fire is a superhero. He has short orange hair and wears a red and yellow suit. He has a big cape and black boots. He can fly!

5. Luna

Luna is a small, white cat with big blue eyes. She wears a pink collar with a bell. She has a long fluffy tail. She loves to sleep.

6. Robo-X

Robo-X is a robot. He is silver and blue. He has square eyes, long arms, and wheels for feet. He can talk and dance!

7. The Witch of the Forest

She is a magical witch. She has green skin, a long nose, and black hair. She wears a big purple hat and carries a wooden broom.

8. Tom the Farmer

Tom is a happy farmer. He wears a big brown hat, a green shirt, and blue overalls. He has a beard and carries a basket of apples.

9. Nina

Nina is a tiny fairy. She has short pink hair and shiny wings. She wears a yellow dress and has a magic wand. She loves flowers.

10. Rocky

Rocky is a big, brown dog. He has short ears and a black nose. He wears a blue scarf. He is friendly and loves to run.


ASPECTOS QUE SE INCLUYEN COMÚNMENTE AL DESCRIBIR PERSONAS:




Lectura que deben transcribir al cuaderno:

VACATIONS and HOLIDAYS

Hello! My name is Laura. I am 10 years old, and I live in Bogotá. In December, we have school vacation. I love this time because I can rest, play, and visit my family. Last vacation, my family and I traveled to Santa Marta. 

We went by car. The trip was long, but I was excited! We visited the beach. The sea was blue and the sand was warm. I swam in the water and built sandcastles with my brother. We also ate typical food like arepas, patacones, and fresh fish. Everything was delicious! 

At night, we walked on the beach and watched the stars. It was beautiful and peaceful. Vacations are special because I learn new things and spend time with my family. I love traveling in Colombia. My country is beautiful!


el siguiente es un vocabulario de apoyo:





Reglas para formar el gerundio (-ing):

·         Verbos regulares: Se añade -ing al verbo: work -> working, play -> playing.

·         Verbos terminados en -e: Se elimina la -e y se añade -ing: write -> writing.

·         Verbos terminados en -ie: Se cambia -ie por -y y se añade -ing: die -> dying.

·         Verbos de una sílaba terminados en consonante-vocal-consonante: Se duplica la última consonante y se añade -ing: run -> running.

 

ADVERBS OF FREQUENCY

Se utilizan para indicar con qué regularidad se realiza una acción.  Algunos ejemplos comunes son:

always (siempre), usually (usualmente), often (a menudo), sometimes (a veces), rarely (raramente), y never (nunca).

 

Para preguntar con qué frecuencia, usaremos la expresión:

HOW OFTEN + PRESENT SIMPLE?

Por ejemplo: 

HOW OFTEN do you play tennis?

Traduce: __________________________________

HOW OFTEN does Paul swim?

Traduce: __________________________________

 

Y para responder, usaremos las siguientes expresiones:

CADA:

Every day, Every week, Every month, Every year, etc

UNA VEZ:

Once a day, Once a week, Once a month, etc

DOS VECES:

Twice a day, Twice a week, Twice a month, etc

N VECES:

Three times a day, week, month, etc

Four times a day, week, month, etc

 

ACTIVIDAD

Elabora una pirámide invertida según el modelo observado en clase, con la siguiente información:

Always: Siempre (100% de frecuencia)

Usually: Usualmente, normalmente (90%)

Often/Frequently: A menudo, frecuentemente (60%)

Sometimes: A veces (50%)

Occasionally: Ocasionalmente (30%)

Seldom/Rarely: Raramente, pocas veces (10%)

Hardly ever/Barely ever: Casi nunca (5%)

Never: Nunca (0% de frecuencia)







La siguiente es la actividad entregada en clase para responder en casa, por si acaso la necesitan:

SYNONYMS and ANTONYMS

 

COMPLETA EL SIGUIENTE CUADRO (clic para ampliar)



MUCH   y   MANY

 Ambas palabras significan mucho o mucha (s). Veamos en qué situaciones se usan:

 Usamos “many” con sustantivos contables

(Un sustantivo contable es cualquier sustantivo que se puede contar, por ejemplo: cinco coches, tres niños, cuatro botellas):

  • I don’t have many chairs (Yo no tengo muchas sillas).
  • I haven’t bought many apples. (Yo no he comprado muchas manzanas).
  • She has many friends. (Ella tiene muchos amigos).

Usamos "much" con sustantivos incontables

(Un sustantivo incontable es cualquier sustantivo que no se puede contar, por ejemplo: oxígeno o humo. No podemos decir "dos oxígenos")

  • They don’t drink much water. Ellos no beben mucha agua.
  • I don’t have much luck. Yo no tengo mucha suerte.
  • - Do you have money? (¿Tienes dinero?) - I don’t have much (No tengo mucho)

 

 Activity: Complete las oraciones con MUCH o MANY:

  1. My father doesn't drink____________________ coffee.
  2. How _____________________ plates do we need?
  3. I put too___________________ salt in the soup.
  4. I cannot see____________________ stars in the sky tonight.
  5. There was too______________________ noise in the streets.
  6. He didn't eat ____________________ meat
  7. Do you know____________________ words in English?
  8. I don't have ____________________ friends.
  9. There are so ____________________ things I want to ask you.
  10. How ____________________ people are you expecting?
  11. You brought _______________ pears.
  12. There are _______________ students in this classroom.
  13. There is _________________ smoke  over there.
  14. You drank _______________ juice.
  15. Elizabeth bought ______________ skirts.

   

HOW MANY  /  HOW  MUCH

 

Las expresiones How many y  how much los usamos para preguntar por cantidades: Cuántos (as) o Cuánto (a). Van seguidas de un sustantivo y luego el resto de la oración.

 

How Many se utiliza para preguntar por sustantivos contables.

 

How many cars do you have?  (¿Cuántos carros tienes?)

How many onions do you need? (¿Cuántas cebollas necesitas?)

How many shirts did you buy? (¿Cuántas camisas compraste?)

 

En los ejemplos anteriores utilizamos HOW MANY porque cars, onions y shirts son sustantivos contables, es decir que es posible establecer su número en unidades.

 

How Much se usa para preguntar por sustantivos No contables.

 

How much  Money do you have? (¿Cuánto dinero tienes?)

How much  flour do you need? (¿Cuánta harina necesitas?)

How much juice did you drink? (¿Cuánto jugo bebiste?)

 

En los ejemplos anteriores utilizamos HOW MUCH porque money, flour y juice son sustantivos No contables .

Activity: Complete las siguientes oraciones con How much o How many.

 

  1. _________________________ water do you drink in a day?
  2. _________________________ students are there in this room?
  3. _________________________ juice do you drink in the dinner ?
  4. _________________________ sailors are in this battalion?
  5. _________________________ exercises did they resolve?
  6. _________________________ tigers are there in the zoo?
  7. _________________________ snow fell near your house?
  8. _________________________ wood did you use to build your house?
  9. _________________________ computers do you have?
  10. _________________________ cookies are there in that box?
  11. _________________________ towns are there in the state? 
  12. _________________________ tea do they want?
  13. _________________________ smoke did you see?
  14. _________________________ onions did you use in the recipe?
  15. _________________________ information do you need about that topic?








ENGLISH TIPS:















THE TIME

 Para preguntar la hora usamos la expresión What time is it? o What's the time?

También podemos usar la expresión Could you tell me the time, please?  si queremos hacerlo de manera más formal.

 Hay dos formas de decir la hora:


1 - ES LA FORMA MÁS EXTENDIDA:

Para decir la hora en punto : It's + la hora + o'clock.

Ejemplo:  It's six o'clock.

 

Y media : It's + half past + la hora.

Ejemplo: It's half past four.

 

Y cuarto : It's + quarter past + la hora.

Ejemplo: It's quarter past nine

 

Menos cuarto: It's + quarter to + la hora.

Ejemplo: It's quarter to eleven.

 

Otras horas: Debemos tener en cuenta si la hora pasa o no de las y media.

A - Si es antes de y media utilizamos PAST y contamos cuanto ha pasado desde la hora en punto.

 

Ejemplo: It's twenty past one: 1:20

 

B - Si pasa de las y media utilizamos TO y contamos cuanto falta para la siguiente hora.

 

Ejemplo: It's twenty to one: 12:40

 

2 - PARA LA SEGUNDA FORMA SOLO NECESITAMOS SABER LOS NÚMEROS. DIRÍAMOS LA PRIMERA PARTE, QUE SERÍA LA HORA, Y A CONTINUACIÓN LOS MINUTOS.

 

Ejemplos:

6:30 - It's six thirty.

12:55 - It's twelve fifty-five.

21:10 - It's twenty-one ten.

 







No hay comentarios:

Publicar un comentario