vocabulary: observa la siguiente imagen, escribe todo el vocabulario con su respectiva traducción y dibujo. Para entregar en hoja de block la próxima clase.
What do they look like?
ACTIVITY
in CLASS
En tu cuaderno. Construye cuatro
oraciones en inglés usando las palabras resaltadas en los siguientes enunciados.
Elabora un dibujo para cada una:
He
looks worried.
Angela looks scared.
There is a cockroach on the wall.
Luis's dad looks disappointed.
It is a rainy day.
She looks optimistic about
the future.
Agreement and disagreement
ACTIVITY 
Transcribe a tu cuaderno la
siguiente información. Luego clasifica las expresiones según correspondan a AGREEMENT or DISAGREEMENT llenando los espacios en blanco.
La frase "what
does she look like?"
en inglés significa "¿cómo es físicamente?" o "¿qué aspecto tiene
ella?” y se usa para describir la apariencia física de una persona. 
Imagina que tienes un
amigo nuevo y quieres que sus compañeros sepan cómo es. Les preguntarías: 
"¿Cómo es él
físicamente?": o "¿A qué se parece?".
Ejemplos 
Pregunta: What does she look like?
Respuesta: She is tall. She has long hair and blue eyes. (Ella
es alta. Ella tiene el pelo largo y ojos azules).
……………………. 
ACTIVIDAD 1. Observa la siguiente imagen y escribe, en inglés, una
descripción de cada personaje:
ACTIVIDAD 2. Lee las siguientes descripciones y dibuja los
personajes:
1. Lucy 
Lucy is a tall girl. She
has long brown hair and big green eyes. She wears a pink dress and black shoes.
She is smiling.
2. Max 
Max is a short boy with
curly black hair. He wears glasses. He has a red T-shirt, blue jeans, and
sneakers. He is holding a soccer ball.
3. Grandma Rose
Grandma Rose is an old
woman. She has white hair and small round glasses. She wears a purple sweater
and a long blue skirt. She is very kind.
4. Captain FireCaptain
Fire is a superhero. He has short orange hair and wears a red and yellow suit.
He has a big cape and black boots. He can fly!
5. Luna
Luna is a small, white
cat with big blue eyes. She wears a pink collar with a bell. She has a long
fluffy tail. She loves to sleep.
6. Robo-X
Robo-X is a robot. He is
silver and blue. He has square eyes, long arms, and wheels for feet. He can
talk and dance!
7. The Witch of the
Forest
She is a magical witch.
She has green skin, a long nose, and black hair. She wears a big purple hat and
carries a wooden broom.
8. Tom the Farmer
Tom is a happy farmer. He
wears a big brown hat, a green shirt, and blue overalls. He has a beard and
carries a basket of apples.
9. Nina 
Nina is a tiny fairy. She
has short pink hair and shiny wings. She wears a yellow dress and has a magic
wand. She loves flowers.
10. Rocky 
Rocky is a big, brown
dog. He has short ears and a black nose. He wears a blue scarf. He is friendly
and loves to run.
ASPECTOS QUE SE INCLUYEN COMÚNMENTE AL DESCRIBIR PERSONAS:
Lectura que deben transcribir al cuaderno:
VACATIONS and HOLIDAYS
Hello! My name is Laura. I am 10 years old, and I live in Bogotá. In December, we have school vacation. I love this time because I can rest, play, and visit my family. Last vacation, my family and I traveled to Santa Marta.
We went by car. The trip was long, but I was excited! We visited the beach. The sea was blue and the sand was warm. I swam in the water and built sandcastles with my brother. We also ate typical food like arepas, patacones, and fresh fish. Everything was delicious!
At night, we walked on the beach and watched the stars. It was beautiful and peaceful. Vacations are special because I learn new things and spend time with my family. I love traveling in Colombia. My country is beautiful!
el siguiente es un vocabulario de apoyo:
Reglas para formar el gerundio (-ing): 
·        
Verbos regulares: Se añade
-ing al verbo: work -> working, play -> playing.
·        
Verbos terminados en -e: Se
elimina la -e y se añade -ing: write -> writing.
·        
Verbos terminados en -ie: Se
cambia -ie por -y y se añade -ing: die -> dying.
·        
Verbos de una sílaba
terminados en consonante-vocal-consonante: Se duplica la última consonante y se
añade -ing: run -> running.
ADVERBS
OF FREQUENCY
Se utilizan para indicar con qué
regularidad se realiza una acción.  Algunos
ejemplos comunes son: 
always (siempre), usually (usualmente),
often (a menudo), sometimes (a veces), rarely (raramente), y never (nunca).
Para preguntar con qué frecuencia, usaremos la
expresión:
HOW OFTEN +
PRESENT SIMPLE?
Por ejemplo:  
HOW OFTEN do you
play tennis?
Traduce: __________________________________
HOW OFTEN does
Paul swim?
Traduce: __________________________________
Y para responder, usaremos las siguientes
expresiones:
CADA:
Every
day, Every
week, Every month, Every year, etc
UNA
VEZ:
Once
a day, Once a week, Once a
month, etc
DOS VECES:
Twice a day, Twice a
week, Twice a month,
etc
N VECES:
Three
times a day, week, month, etc
Four
times a day, week, month, etc
ACTIVIDAD
Elabora una pirámide invertida según el
modelo observado en clase, con la siguiente información:
Always:
Siempre (100% de frecuencia)
Usually: Usualmente, normalmente (90%)
Often/Frequently: A menudo, frecuentemente (60%)
Sometimes: A veces (50%)
Occasionally: Ocasionalmente (30%)
Seldom/Rarely: Raramente, pocas veces (10%)
Hardly ever/Barely ever: Casi nunca (5%)
Never:
Nunca (0% de frecuencia)
La siguiente es la actividad entregada en clase para responder en casa,
por si acaso la necesitan:
SYNONYMS and ANTONYMS
COMPLETA EL SIGUIENTE CUADRO (clic para ampliar)
MUCH   y   MANY
Ambas palabras significan mucho o mucha (s). Veamos en qué situaciones se usan:
Usamos “many” con sustantivos contables
(Un
sustantivo contable es cualquier sustantivo que se puede contar, por
ejemplo: cinco coches, tres niños, cuatro botellas):
- I
     don’t have many chairs (Yo no tengo muchas sillas).
 - I
     haven’t bought many apples. (Yo
     no he comprado muchas manzanas).
 - She
     has many friends. (Ella tiene
     muchos amigos).
 
Usamos "much" con sustantivos incontables
(Un
sustantivo incontable es cualquier sustantivo que no se puede contar,
por ejemplo: oxígeno o humo. No podemos decir "dos oxígenos")
- They
     don’t drink much water. Ellos no beben mucha agua.
 - I don’t have much luck.
     Yo no tengo mucha suerte.
 - - Do you have money? (¿Tienes dinero?) - I don’t have much (No tengo mucho)
 
Activity: Complete las oraciones con MUCH o MANY:
- My father doesn't drink____________________ coffee.
 - How _____________________ plates do we need?
 - I put too___________________ salt in the soup.
 - I cannot see____________________ stars in the sky tonight.
 - There was too______________________ noise in the streets.
 - He didn't eat ____________________ meat
 - Do you know____________________ words in English?
 - I don't have ____________________ friends.
 - There are so ____________________ things I want to ask you.
 - How ____________________ people are you expecting?
 - You brought _______________ pears.
 - There are _______________ students in this classroom.
 - There is _________________ smoke over there.
 - You drank _______________ juice.
 - Elizabeth bought ______________ skirts.
 
HOW MANY  / 
HOW  MUCH 
Las expresiones
How many y  how much los usamos para preguntar por
cantidades: Cuántos (as) o Cuánto (a). Van seguidas de un sustantivo y luego el
resto de la oración.
How Many se utiliza para preguntar por sustantivos contables.
How many cars do you have?  (¿Cuántos
carros tienes?)
How many onions do you need? (¿Cuántas
cebollas necesitas?)
How many shirts did you buy? (¿Cuántas
camisas compraste?)
En los
ejemplos anteriores utilizamos HOW MANY porque cars, onions y shirts son
sustantivos contables, es decir que es posible establecer su número en
unidades.
How Much se usa para preguntar por sustantivos No contables.
How much  Money do you have? (¿Cuánto
dinero tienes?)
How much  flour do you need? (¿Cuánta
harina necesitas?)
How much juice did you drink? (¿Cuánto
jugo bebiste?)
En los
ejemplos anteriores utilizamos HOW MUCH porque money, flour y juice son
sustantivos No contables .
Activity: Complete las siguientes oraciones con How much o How many.
- _________________________ water do you drink in a day?
 - _________________________ students are there in this room?
 - _________________________ juice do you drink in the dinner ?
 - _________________________ sailors are in this battalion?
 - _________________________ exercises did they resolve?
 - _________________________ tigers are there in the zoo?
 - _________________________ snow fell near your house?
 - _________________________ wood did you use to build your house?
 - _________________________ computers do you have?
 - _________________________ cookies are there in that box?
 - _________________________ towns are there in the state?
 - _________________________ tea do they want?
 - _________________________ smoke did you see?
 - _________________________ onions did you use in the recipe?
 - _________________________ information do you need about that topic?
 
ENGLISH TIPS:
THE TIME
Para preguntar la hora usamos la expresión What time is it? o What's the time?
También podemos usar la expresión Could you tell me the time, please? si queremos hacerlo de manera más formal.
Hay dos formas de decir la hora:
1 - ES LA FORMA MÁS EXTENDIDA:
Para decir la hora en punto : It's + la hora + o'clock.
Ejemplo:  It's
six o'clock.
Y media : It's + half past + la hora.
Ejemplo: It's half past four.
Y
cuarto : It's + quarter past + la hora.
Ejemplo:
It's quarter past nine
Menos
cuarto: It's + quarter to + la hora.
Ejemplo:
It's quarter to eleven.
Otras
horas: Debemos tener en cuenta si la hora pasa o no de las y media.
A
- Si es antes de y media utilizamos PAST y contamos cuanto ha pasado desde la
hora en punto. 
Ejemplo: It's twenty past one: 1:20
B
- Si pasa de las y media utilizamos TO y contamos cuanto falta para la
siguiente hora.
Ejemplo: It's twenty to one: 12:40
2 - PARA LA SEGUNDA FORMA SOLO NECESITAMOS SABER LOS NÚMEROS. DIRÍAMOS LA PRIMERA PARTE, QUE SERÍA LA HORA, Y A CONTINUACIÓN LOS MINUTOS.
Ejemplos: 
6:30 - It's six thirty.
12:55 - It's twelve fifty-five.
21:10 - It's twenty-one ten.
















No hay comentarios:
Publicar un comentario